ذهن های ثروت آفرین چطور شکل می گیرند؟

آنچه می دانیم …
حتما شما هم در بین دوستان و آشنایان خود کسانی را سراغ دارید که از راه های مختلف کسب درآمد بی خبر هستند، یا حتی ممکن است کسانی را دیده باشید که کاری را شروع کرده اند، اما در انجام آن درمانده شده یا در آن کار شکست خورده اند! همه ما می دانیم که حتماً در جایی مشکلی بوده و هست. ممکن است شما هم از خود پرسیده باشید که چرا بعضی از افراد در کار خود شکست می خورند یا هرگز در کار خود پیشرفت نمی کنند؟

بر اساس آمار رسمی دولت، در انتهای سال ۹۶ در حدود ۶ میلیون نفر تحصیلکرده بیکار در کشور بود.

آنچه نمی دانیم …
اگرچه همه ما به خوبی می دانیم که برای انجام هر کاری نیاز به دانش و تجربه است، اما این اصل مهم را در مورد تجارت در نظر نمی گیریم و قبل از شروع کار، خود را برای کسب درآمد آماده نمی کنیم! بسیاری از والدین از فرزند خود انتظار دارند تا پس از اتمام مدرسه یا دانشگاه، برای خود تجارتی راه انداخته و یا از طریقی کسب درآمد کنند. اما این والدین ماهیت سیستم آموزشی کشور را در نظر نمی گیرند. در مدارس و دانشگاه های ما هیچ گونه آموزشی در مورد پول یا راه های کسب درآمد به دانش آموزان و دانشجویان داده نمی شود. پس چگونه می توان از فارغ التحصیلان کشور انتظار شروع کار و درآمد داشت؟

کسب درآمد زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که همراه با شکست باشد. اگر فرزند شما شکست هایش را در کودکی و نوجوانی تجربه کند، در جوانی مسیر موفقیت را می شناسد و با ریسک کمتری آن مسیر را طی می کند . اما اگر هرگز در مسیر کسب درآمد دانشی کسب نکرده و شکستی را تجربه نکرده باشد در دوران جوانی تازه شروع به آزمون و خطا خواهد کرد؛ دقیقاً زمانی که همه از او انتظار استقلال مالی دارند. متاسفانه موضوع جوانان بیکار موضوعی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از خانواده ها شده است.

رابرت کیوساکی (نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی پول)
نگذارید که ترس از شکست قوی تر از شادی حاصل از پیروزی باشد.

بدون شک، کودکی در آینده در کسب و کارش موفق خواهد بود که راه و رسم پول درآوردن را یاد گرفته باشد. بتواند با دور اندیشی، برنامه ریزی کند و با کمترین هزینه، کسب و کاری را راه انداری نماید و با استفاده از توانایی و تخصصی که دارد، درآمدزایی کند. در ادامه هزینه ها و درآمدهایش را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماید و در آینده درآمد خود را بر روی فرصت های مناسب سرمایه گذاری نماید. چنین فردی نه تنها در کسب و کار، بلکه در زندگی شخصی خود نیز موفق خواهد بود.

کودک آپ

ارتباط یک تجارت پر پول با یک ذهن ثروت آفرین

حتما شما هم این جمله را شنیده اید که هر گونه که فکر کنید همانگونه هم عمل می کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه به فکر خرید یک ماشین گران قیمت باشید تمام تلاش خود را می کنید تا آن را بخرید. در حقیقت طرز فکر ما عامل اصلی پیشرفت یا پسرفت ما در مراحل مختلف زندگی است. در بحث تجارت هم همین قانون وجود دارد. پیش نیاز داشتن یک تجارت پر پول، داشتن یک ذهن ثروت آفرین است. در راس هر کسب و کار موفقی در دنیا، یک یا چند نفر دارای ذهن خلاق و ثروت آفرین قرار دارد. اگرچه این ذهن ها عامل اصلی موفقیت هستند، اما ذهن های ثروت آفرین را می توان در سنین کودکی پرورش داد.

مدیریت یک تجارت پر پول نیازمند دو فاکتور مهم است :
اولین فاکتور مهم در داشتن یک کسب و کار پر درآمد داشتن دانش لازم در مورد راه های مدیریت پول و یافتن یک ایده کاربردی است. این فاکتور در حقیقت همان اولین مرحله برای شروع یک کسب و کار است که در همان سنین پایین کودکی و نوجوانی قابل کسب است. پس سوالی که باید از خود بپرسیم این است که چقدر در آموزش پول و کسب درآمد به فرزندم موفق بوده ام؟ آیا فرزند من دانش کافی در مورد پول دارد؟

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از والدین نمی دانید که چگونه مدیریت پول را به فرزند خود آموزش دهید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزش سواد مالی به فرزند با روش GISS را مطالعه کنید.

دومین فاکتور مهم در رسیدن به یک کسب و کار پر پول تداوم در تلاش و صبر است. شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از مردم به دنبال نسخه های “یک شبه پولدار شدن” باشید. در این صورت با شنیدن این جمله ناراحت خواهید شد:

هیچ کسب و کار پر درآمدی، یک شبِ به موفقیت نرسیده اند، در صورتی که مردم اینگونه فکر می کنند!!!

آنچه که یک تجارت یا کسب و کار را موفق می کند، علاوه بر داشتن دانش کافی در مورد پول و ایده های خلاقانه، تداوم در تلاش و پشت کار است. پس اگر شما هم مانند دیگر والدین آرزوی داشتن یک فرزند موفق در کسب و کار را دارید، بهتر است فرزند خود را در سنین پایین با پول و تجارت آشنا کنید. هرچه فرزند شما زودتر کسب و کارش را شروع کند زودتر به ثروت خواهد رسید.

استیو جابز:
اگر با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که موفقیت هایی که به نظر یک شبه می آیند در حقیقت مدت زمان بسیار زیادی طول کشیده است.

ثروت آفرینان جوان

هم اکنون در جهان جوانهایی با راه اندازی کسب و کار خود توانسته اند به یک میلیاردر تبدیل شوند. با کسب سواد اقتصادی و افزایش هوش مالی، فرزند شما با بدست آوردن عزت نفس، خودباوری و مهارتهای لازم، در نوجوانی به سمت کارآفرینی سوق پیدا خواهد کرد و در جوانی ترسی برای شروع یک کسب و کار نخواهد داشت و چه بسا به یکی از ثروتمندان جوان تبدیل خواهد شد.

 

راز موفقیت

کودک آپ

به یاد داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک مدیر یا کارآفرین موفق نیازی به داشتن سن بالا نیست. فرزند خود را از سنین پایین آموزش دهیم. مزیت های فراوان آموزش های مالی به کودکان را در مقاله اهمیت سنین کودکی برای یادگیری سواد مالی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)