هوش بین فردی

هوش بین فردی چیست؟

دقت کردید که بعضی ها دوست های خیلی زیادی دارند و یا خیلی سریع محور هر جمع و مجلسی می شوند و یا به راحتی می توانند با بقیه بجوشند؟ راحت می توانند بقیه را قانع کنند و نقش یک رهبر پرقدرت را بر عهده بگیرند؟ دیده اید که برنامه های بعضی از مجری ها (رامبد جوان) چقدر شور و هیجان دارد و ما را به هیجان می آورد؟ این ویژگی آدم هایی است که هوش بین فردی بالایی دارد. این هوش به شما کمک می کند در روابط دوستانه، صمیمی و حتی شغلی تان خیلی موفق باشید و حتی باعث اصلاح رابطه بد دیگران بشوید. این هوش کمکتان می کند در تخصصتان بهترین مشاور برای دیگران باشید. عالیه، نه؟

افرادی که دارای هوش بین فردی هستند، در برقرار کردن ارتباط و تعامل با دیگران و هم چنین فهم و درک آنها توانایی بالایی دارند. این افراد سعی می کنند چیزها را از نقطه نظر آدم های دیگر ببینند تا بفهمند آنها چگونه احساس می کنند و می اندیشند. این افراد در فهمیدن منظور و احساسات افراد اطرافشان، توانایی ویژه ای دارند. آنها از مهارت های کلامی و غیرکلامی مانند تماس چشمی استفاده می کنند. این افراد از گفتگو با دیگران لذت می برند و اغلب دوستان زیادی دارند.

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش بین فردی بالایی هستند، عبارتند از :

  • دکتر محمود انوشه
  • دکتر فرهنگ هلاکویی

مشاغلی که برای افراد دارای هوش بین فردی مناسب می باشد عبارتند از :

  • روان شناس
  • درمان گر
  • سیاست مدار
  • مشاور
  • معلم
  • جامعه شناس
  • مهمان دار
  • و …

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش بین فردی را در این قسمت گوش کنید :

روش تقویت هوش بین فردی :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش بین فردی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش بین فردی” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)