هوش منطقی ریاضی

هوش منطقی ریاضی چیست؟

می دانید در حال حاضر برنامه نویسی یکی از پول سازترین شغلهای دنیاست؟ دقت کردید بعضی ها چقدر قشنگ با عدد و رقم کار می کنند؟ یا یک کارمند بانک که از صبح تا ظهر با این همه پول سر و کار دارد چگونه است که هنگ نمی کند. اصلا انیشتین این همه موفقیت را از کجا آورده است؟

این ها همه اش برمی گردد به هوش منطقی ریاضی. این آدم ها می توانند راه حل های خلاقانه پیدا کنند و به راحتی می توانند برای کارهایشان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. این هوش به شما کمک می کند خیلی راحت در کار و شغل و حتی زندگی شخصیتان پیشرفت زیادی بکنید. بیل گیتس غول ثروتمند کامپیوتر، نیوتن همان کسی که جاذبه زمین را کشف کرد، دکتر حسابی پدر علم فیزیک ایران و خیلی از اقتصاد دان ها، مهندس ها و ریاضی دان ها این هوش را دارند. خبر خوب اینکه این هوش هم قابلیت تقویت شدن را دارد و بخصوص بچه ها این شانس را دارند تا در کودکی به راحتی این هوششان هم افزایش پیدا کند.

افرادی که دارای هوش منطقی ریاضی هستند، در استفاده از اعداد توانایی بالایی دارند مثل: ریاضیدان ها، کارمندان بانک و یا آمارگرها. این افراد توانایی استدلال خوبی دارند مثل: دانشمندان، برنامه نویسان کامپیوتر. در زندگی می توانند برای مسائل و مشکلاتی که با آن رو به رو می شوند، تحلیل منطقی و مناسبی داشته باشند و سپس آن مسئله را به راحتی و خلاقانه حل می کنند. دارای تفکر واگرا هستند، یعنی از راه حل های موجود استفاده نمی کنند و دنبال راه حل های جدید و نوآورانه می باشند. این افراد به نظم و طبقه بندی چیزهای پیرامون خود اهمیت می دهند و برای کارها برنامه ریزی می کنند. این افراد به تجربه کردن و آزمایش کردن دانسته های خود نیز علاقه مند هستند.

 

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش منطقی ریاضی بالایی هستند، عبارتند از :

  • آلبرت انیشتن
  • اسحاق نیوتن
  • بیل گیتس
  • دکتر حسابی

 

مشاغلی که برای افراد دارای هوش منطقی ریاضی مناسب است عبارتند از :

  • معلم ریاضی
  • آماردان
  • اقتصاد دان
  • مهندس
  • دانشمند
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • ریاضی دان

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش منطقی ریاضی را در این قسمت گوش کنید :

 

روش تقویت هوش منطقی ریاضی :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.
جهت تقویت و افزایش “هوش منطقی ریاضی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو» با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش منطقی ریاضی” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)