هوش موسیقی آوایی

هوش موسیقی آوایی چیست؟

تا به حال شده به این فکر کنید که چی شد که بتهوون قرن ها پیش توانست آهنگ هایی بسازد که هنوز که هنوزه بی نقص و کمیاب است! یا چرا همه ما  از شنیدن ربنّای شجریان حظ می کنیم؟ یا چی می شود که در حالی که دوستات دارد با شما حرف میزند با دست روی میز ضربات ریتم دار وارد می کند و به راحتی می تواند آهنگ ها را تحلیل کند یا حتی بخواند. این آدمها هوش موسیقیایی بالایی دارند. به راحتی می توانند آهنگسازی، اجرا و خوانندگی رو یاد بگیرند و همه اینها را ماهرانه انجام بدهند، در تقیلد صدا مهارت زیادی دارند و البته از آواز خواندن هم لذت می برند.

جالب است بدانید حتی اگر علاقه ای هم به موسیقی نداشته باشید، ولی افزایش میزان هوش موسیقیایی در شما می تواند باعث موفقیت بیشتر در زندگی شما بشود چون باعث افزایش تمرکز، حافظه، قدرت یادگیری، آرامش ذهنی، و حتی در افزایش هوشهایی مثل هوش هیجانی یا هوش منطقی یا همون IQ تاثیرگذار است. شاید تا امروز فکر می کردید آدم ها آهنگساز و موسیقی دان به دنیا می آیند ولی باید بدانید برای اینکه هر استعداد بالقوه ای هم با آموزش و تمرین بالفعل شود، اول باید کشف شود و بعد پرورش پیدا کند. البته اگر کسی علاقه یا استعداد ذاتی هم نداشته باشد با بعضی از کارها می تواند هوش موسیقیایی خودش را تا حدی بالا ببرد. 

افرادی که دارای این هوش هستند، از گوش دادن به موسیقی لذت میبرند و توانایی درک ریتم و موسیقی را دارند، مثل یک طرفدار موزیک. این افراد توانایی تغییر شکل نت های موسیقی را دارند، مثل یک آهنگ ساز و یا توانایی نواختن سازهای موسیقی را دارند، مثل یک نوازنده پیانو یا گیتار. این افراد به آواز خواندن علاقه دارند و در به خاطر سپردن آهنگ مهارت دارند و یک ریتم و یا آهنگ را تکرار و زمزمه می کنند و گاهی نیز سوت میزنند. این افراد در فکر کردن به الگو های صوتی، ریتم ها و صداهای اطراف مثل صدای پرندگان قوی هستند.

 

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش موسیقی آوایی بالایی هستند، عبارتند از :

  • استاد شجریان
  • محسن چاووشی
  • بتهون
  • موزارت

 

مشاغلی که برای افراد دارای هوش موسیقی آوایی مناسب می باشد عبارتند از :

  • خواننده
  • نوازنده ساز
  • موسیقی دان
  • تنظیم کننده آهنگ
  • آهنگ ساز
  • اجرا کننده
  • منتقد موسیقی
  • سازنده آلات موسیقی

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش موسیقی آوایی  را در این قسمت گوش کنید :

 

 

روش تقویت هوش موسیقی آوایی :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش موسیقی آوایی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش موسیقی آوایی ” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)