آیا پول تو جیبی دادن به فرزند خطرناک است !؟

متاسفانه بچه های امروزی بدون هیچگونه درکی از چگونگی کارکرد پول بزرگ می شوند. این امر باعث می شود تا آنها در بزرگسالی اشتباهات مالی زیادی را مرتکب شوند.

چیزی که همیشه قلب پدر و مادرها را به درد می آورد دیدن فرزندانشان است زمانی که تازه از حمایت مالی خانواده خود خارج شده و وارد بازار کار و اجتماع شده اند، ولی به سرعت گرفتار مشکلات و بحران های مالی می شوند.

قطعاً شما هم به عنوان والدین فرزندتان، همواره درگیر فکر و خیال‌هایی درباره آینده او هستید. نگران هستید که چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد و چه سرنوشتی در انتظار فرزندتان خواهد بود!!! واقعیت این است که پدر و مادرها همیشه درباره هر لحظه از زندگی فرزندشان نگرانی هایی دارند، اما یکی از این نگرانی ها و دغدغه های اصلی آنها، آینده اقتصادی فرزندشان است و اینکه به عنوان والدین چه کارهایی می توانند انجام دهند تا این نگرانی به طور کامل برطرف شود.

از طرفی یکی از بزرگترین اشتباهات رایج والدین در ایران، دادن پول توجیبی به صورت مدیریت نشده به فرزندان می باشد که این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیر برای خودشان و خانواده اش می شود:

 فرزند شما این کار را وظیفه شما دانسته و همیشه طلب کار شماست.

 از آنجایی که برای پول زحمتی نکشیده و همیشه به صورت آماده به او داده شده، آن پول را حاصل کار و دسترنج خودش نمی داند و ارزش کار در ذهن او از بین می رود، در نتیجه مسئولیت پذیر بار نمی آید.

 او نه تنها ثروتمند نخواهد شد، بلکه با وجود ثروت نیز روز به روز آن را از بین خواهد برد و چه بسا فقیر خواهد شد، زیرا که او تنها روش خرج کردن پول را یاد گرفته، ولی راه بدست آوردن پول را یاد نگرفته است!!!

 زمانیکه انگیزه کسب ثروت در او ایجاد نشده باشد، دیگر نیازی به راه اندازی یک کسب و کار و کسب ثروت را نمی بیند و با روش فعلی (یعنی گرفتن پول توجیبی)، از درک اصول کسب و کار در آینده دور خواهد ماند.

والدین گرامی: کودک آپ برای کمک به شما در تربیت مالی صحیح فرزندتان یک بسته آموزشی جامع، کاربردی و جذاب به نام “دخل و خرج” را طراحی کرده است که نه تنها از مشکلات مالی او در آینده جلوگیری خواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد در مسیر موفقیت های مالی در آینده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)