Fraser Doherty: فروش مربا با فرمول مادربزرگ

نام : فریزر دوهرتی
سن شروع : ۱۰ سالگی
کسب و کار : تولید و فروش مربا کاملاً طبیعی با برند سوپر جم

ثروت شیرین
مربای خانگی و پول. شاید ترکیب این ۲ کلمه در نظر شما خنده دار باشد. اما حقیقت این است که افرادی در دنیا، با همین ترکیبات به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. قبول دارم که باورش کمی سخت است، اما فریزر دوهرتی یکی از چندین کارآفرین نوجوانی است که این رویا را به حقیقتی چند میلیاردی مبدل ساخت.

داستان موفقیت
فریزر دوهرتی، نوجوان ۱۴ ساله اسکاتلندی است که به دلیل علاقه زیاد به مرباهای مادربزرگش، شروع به یادگیری، تولید و توزیع همان مربای خانگی نمود.خواندن ماجرای به ظاهر ساده اما الهام بخش او، برای هر پدر و مادری آموزنده و جالب خواهد بود.

بهتر است قبل از قرار گرفتن تحت تاثیر موفقیت بزرگ او، یادآور شویم که فریزر هم مثل هر فرد موفق دیگری، در ابتدا طعم “شکست بزرگ” را چشیده است ولی از آن پله ای برای موفقیت خود ساخته است. داستان فریزر از ۱۰ سالگی اش شروع می شود که همیشه به دنبال راهی برای درآمدزایی و راه اندازی کاری برای خودش بوده و یکی از تجربه های مهمش، مذاکره با صاحب یک مزرعه پرورش مرغ بوده است.

او اینگونه تعریف می کند :
اولین تجربه : در بازدید از یک مزرعه پرورش مرغ با نشان دادن انگیزه ام به صاحب مزرعه، او را راضی کردم تا یک جعبه تخم مرغ به من بدهد. سپس با حمایت خانواده ام در حیاط خانه شروع به مراقبت از تخم مرغ ها نمودم و در زمانی کوتاه با به دنیا آمدن جوجه ها اولین کسب و کار جدی من شروع شد. من به خوبی از جوجه ها مراقبت کردم و بعد از مدتی چند جوجه کوچک من به مرحله تخم گذاری رسیدند. تصمیم گرفتم به صورت روزانه تخم مرغ ها را به همسایه‌ها بفروشم و البته با استقبال خوبی هم روبرو شدم، اما اتفاقی افتاد که تبدیل به یک نقطه عطف در زندگی ام شد. در یکی از شب ها که فروش تخم مرغ ها رشد خوبی داشت، یک روباه به حیاط خانه وارد شد و همه ی مرغ ها را از بین برد …

شروع دوباره : این شکست پایان راه او نبود و دو سال بعد، ایده ای تازه در ذهنش شکل گرفت. او که مرباهای مادربزرگش را بسیار دوست داشت، در ۱۴ سالگی روش پخت آنها را از مادربزرگش آموخت و در محله خودش شروع به فروش مربا کرد. همسایه ها و دوستان، خیلی از مرباها خوششان آمد و از آن استقبال کردند. سپس مرباها را به فروشگاه های محلی برد و در آنجا هم مرباهایش به فروش رسید. سپس برای توسعه کارش، خودش خانه به خانه بازاریابی می کرد، در روزنامه محلی تبلیغ کرد و از این کارها نتایج بسیار خوبی هم گرفت. یکی از دلایل موفقیت او استفاده از مواد اولیه کاملاً طبیعی و تازه بود که باعث میشد مشتریانش، مرباهای او را نسبت به مرباهای موجود در مغازه ها ترجیح دهند. تا این زمان او تمام مرباها را در آشپزخانه منزل و به کمک مادر و مادربزرگش تهیه می کرد. زمانی که تقاضا و سفارشات زیاد شد و کار فروش مربا به مغازه دارها و فروشگاه ها رسید، فریزر به کمک خانواده اش تولید خانگی را توسعه داد و برای تولید انبوه مربا فضایی را در یک کارخانه تولیدی مربا برای چند روز در هفته اجاره کرد. این اتفاقات فقط در سن ۱۵ سالگی فریزر افتاد!!!

ترک مدرسه تا تاسیس شرکت : فریزر در ۱۶ سالگی، مدرسه را ترک کرد تا بصورت تمام وقت بر روی مرباهایش کار کند. او اولین کارخانه خودش را افتتاح کرد و برای مرباهایش برندی به نام “سوپر جم” را انتخاب کرد و با یک شرکت تبلیغاتی برای تبلیغ محصولاتش قرارداد بست و یک شروع طوفانی را رقم زد. فریزر ۱۰ هزار دلار از بانک وام گرفت تا هم هزینه ها را مدیریت کند و هم با سرعت بیشتری شرکت نوپایش را گسترش دهد. در اوایل سال ۲۰۰۷، سوپرمارکت ویت روز که یکی از سوپرمارکت های بزرگ در انگلستان است، مرباهای او را در قفسه هایش قرار داد و با فروش خوبی همراه شد. او در ادامه ۳ طعم مختلف دیگر را به محصولاتش اضافه کرد و با استقبال خوب مشتریان روبرو شد. فریزر با انجام کارهای تبلیغاتی مختلف مثل مصاحبه در تلویزیون، رسانه ها و… مشهور شد و میزان فروش محصولاتش افزایش یافت. فریزر دوست دارد تنوع محصولاتش را با درست کردن مرباهای خوشمزه با طعم میوه های دیگر بالا ببرد.
فریزر که اکنون حدوداً ۳۰ سال دارد، در حال حاضر با فروشگاههای زنجیره ای بزرگ انگلستان مثل آسدا و وال مارت، موریسونز و تسکو و … کار می کند. او همچنین قراردادهای بزرگی جهت تولید و تامین مربا برای دیگر کشورهای جهان در دست اجرا دارد.

فریزر معتقد است که “کیفیت محصولات” او یکی از مهمترین عوامل موفقیتش بوده و توجه به علاقه و سلیقه مشتریان، باعث وفادار شدن آنها به مرباهایش شده است.

افتخارات : فریزر تاکنون به خاطر کسب و کار موفقی که داشته توانسته بیش از ۲۰ جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کند که از جمله آنها جایزه جوان کارآفرین کشور انگلستان در سال ۲۰۰۴ می باشد. تندیسی از شرکت سوپرجم در موزه ملی اسکاتلند به عنوان نمادی از تولید ملی اسکاتلند قرار داده شده است و مردم اسکاتلند از این جوان کارآفرین و موفق همیشه قدردانی می کنند.
او همچنین بیش از ۲۵۰ سخنرانی جذاب در ۱۷ کشور دنیا در مورد شکل گیری کسب و کار و دلایل موفیقتش داشته است. او تاکنون یک کتاب در مورد دستورالعمل تولید مربا و دو کتاب در زمینه شروع یک کسب و کار نوشته است. ثروت او هم اکنون بیش از ۲ میلیون دلار تخمین زده می شود. او همچنین در امور خیریه بسیار فعال است و مدیر یک موسسه خیریه نیز می باشد.

پدر و مادر گرامی : بها دادن به فرزندتان و تشویق او به انجام کار مورد علاقه اش می تواند باعث افتخار آفرینی او در آینده شود، همانند کاری که آقای فریزر دوهرتی با تولید مربای مادربزرگش انجام داد. حتی اگر فرزندتان شکست بخورد در انتها همین شکست ها مثل پله های نردبان او را به سمت موفقیت هدایت می کند.پس از همین الان شروع کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)