هوش جنبشی حرکتی


هوش جنبشی – حرکتی چیست؟

تا حالا از خودتان پرسیده اید که چرا بعضی ها در ورزش موفق ترهستند؟ و یا در بین ورزشکارها چرا بعضی ها مهارت بیشتری دارند؟ مثلا مسی می تواند حرکات خارق العاده ای با توپ داشته باشد ولی یک فوتبالیست حرفه ای دیگر نه!

این تفاوت ناشی از هوش حرکتی است که در افراد مختلف دارای سطح های مختلفی می باشد. هوش جنبشی یا حرکتی یکی از هوشهای ۹ گانه است که به نوعی عامل موفقیت بسیاری از ورزشکارها است. البته این هوش برای خیلی از شغلها و افراد دیگه ای که نیاز به هماهنگی اعضای بدن دارند مثل جراح ها و بازیگران نیز بسیار تاثیرگذاراست. خبر خوب این است که این هوش را هم می شود مثل هر هوش دیگری تقویت کرد و پرورش داد. اگر فرزندتان برای نشان دادن فکر و احساس اش بیشتر از کل بدن اش استفاده می کند، یا کارهای بدنی را با سرعت بالایی انجام می دهد، یا یک جا نشستن طولانی اذیتش می کند و بیشتر بازی های فیزیکی را دوست دارد، می تواند نشانه هایی از این باشد که هوش حرکتی بیشتری دارد.

افرادی که دارای این هوش هستند، از کل بدنشان برای ابراز عقاید و احساساتشان استفاده می کنند مثل یک بازیگر و یا یک ورزشکار. یا از دست هایشان برای ایجاد تغییر در چیزها استفاده می کنند، مثل یک جراح، مجسمه ساز و یا تعمیرکار خودرو. این افراد در انجام حرکات بدنی و حفظ و کنترل تعادل قوی هستند. این افراد در هماهنگ سازی بین چشم و اعضای بدنشان مهارت دارند و افراد سریع و چالاکی هستند.

این افراد هنگام صحبت کردن از زبان بدن بیشتر استفاده می کنند، مثل اشاره و حرکت دست ها و یا تغییر حالات صورت هنگام اخم و شادی و غیره.

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش جنبشی – حرکتی بالایی هستند، عبارتند از :

  • جهان پهلوان تختی
  • لیونل مسی
  • مایکل جردن
  • محمدعلی کلی

 

مشاغلی که برای افراد دارای هوش جنبشی – حرکتی مناسب است عبارتند از :

  • بازیگر
  • مربی پرورش اندام
  • تعمیرکار
  • جراح
  • نجار
  • مجسمه ساز
  • تردست
  • ورزشکار

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش جنبشی حرکتی را در این قسمت گوش کنید :

 

 

روش تقویت هوش جنبشی حرکتی:

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش  جنبشی حرکتی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش  جنبشی حرکتی” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)