هوش درون فردی

هوش درون فردی چیست؟

تا حالا از خودتان پرسیدید که چرا روانشناس ها اینقدر راحت می توانند ما را بشناسند ولی خودمان به سختی؟ یا چرا بعضیها می توانند نقاط ضعف و قوت خودشان را به راحتی پیدا کنند؟ یا بعضی دیگر می توانند احساسات، خوشحالی یا ناراحتی شان را به زبان بیاورند یا حتی در غالب یک متن ادبی قشنگ یا یک رمان فوق العاده بروز بدهند و برعکس بعضی دیگر خیلی سختشان باشد! این بخاطر هوش درون فردی است که یکی از هوش های ۹ گانه می باشد و می تواند در زندگی ما و روابطمان به ما خیلی کمک کند.

چرا؟ چون این هوش به ما کمک می کند خلقیات و روحیات خودمان را بشناسیم، درک عمیقی از همه ویژگی های خوب و بدمان پیدا کنیم، به راحتی به احساساتمان جهت بدهیم و حتی بتوانیم یک روانشناس، فیلسوف و شاعر یا حتی یک رهبر موفق بشویم. ویژگی خیلی خوبی است، نه؟ اگر فرزندتان می تواند برای خودش برنامه و هدف داشته باشد، از تنهایی اش لذت می برد و تجربیات اش را در غالب نویسندگی و کارهای هنری می تواند نشان بدهد هوش درون فردی بالایی دارد. 

افرادی که دارای این هوش هستند، شناخت و تسلط کافی بر روی ذهن و روحیه خود دارند که به نوعی خودشناسی محسوب می شود. این افراد تصویری دقیق از نقاط قوت و ضعف خود دارند. همچنین از انگیزه ها، امیال، خلقیات درونی خود مانند احساسات و هیجانات آگاهی کامل دارند. افراد دارای هوش درون فردی، دارای توانایی منضبط کردن خود، درک خود و عزت نفس می باشند. این افراد از انفرادی کار کردن، تفکر کردن، خودآزمایی، تحلیل روابط خود با دیگران و ارزیابی توانایی های فردی خود لذت می برند.

 

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش درون فردی بالایی بوده اند، عبارتند از :

  • سهراب سپهری
  • گاندی

 

مشاغلی که برای افراد دارای هوش درون فردی مناسب می باشد عبارتند از :

  • فیلسوف
  • رهبر سیاسی
  • شاعر
  • روان شناس
  • حکیم
  • عارف
  • و …

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش درون فردی را در این قسمت گوش کنید :

 

 

روش تقویت هوش درون فردی :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش درون فردی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش درون فردی” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)