هوش فضایی دیداری

هوش فضایی دیداری چیست؟

دقت کردید بعضی ها در پیدا کردن جهت مهارت بالایی دارند و به راحتی می توانند آدرس ها را پیدا کنند در حالی که دیگران دائم باید نقشه را بخوانند؟ یا بعضی ها در طراحی خیلی قوی هستن و قدرت تخیل خیلی خوبی هم دارند! این افراد به احتمال زیاد هوش فضایی دیداری خوبی دارند. خیلی از نقاش ها، طراح ها، شکارچی ها و خیلی از معمارهای معروف دارای هوش فضایی بالایی بالایی دارند. می توانند عکس ها را به شکل سه بعدی تصورکنند و به خوبی رویا پردازی کنند. همین ویژگی است که باعث می شود یک مهندس موقع طراحی ساختمان همه ابعاد را باهم تصور کند یا همین هوش باعث می شود یک جراح نتیجه حرکاتش در بدن بیما را حدس بزند. پس می بینید که چقدر در زندگی و شغل، این هوش به ظاهر ساده چقدر مورد نیاز است. خوب است که بدانید آزمایش های زیادی نشان داده که ما می توانیم با تمرین های خاصی هوش دیداری فضایی را افزایش دهیم. 

افرادی که دارای هوش فضایی دیداری هستند، درک دقیقی از مشاهدات محیط پیرامون خود دارند و همچنین توانایی بالایی در جهت یابی دارند، مثل یک شکارچی، دیده بان و راهنما. این افراد در تجسم کردن چیزها و ایجاد کردن یک تصویر ذهنی در ذهنشان قوی هستند، مثل یک دکوراسیون ساز، معمار، هنرمند و مخترع. این افراد درک بهتری از، رنگ ها، خطوط، اشکال و فضا دارند و رابطه بین آنها را بیشتر درک می کنند. نقشه ها، نمودارها، عکس ها و تصاویر ویدئویی را با جزییات بیشتری مشاهده می کنند. جهت های اصلی مثل شمال و جنوب را سریعتر تشخیص می دهند. می توانند عکسی که از یک شی گرفته شده را به صورت سه بعدی در ذهنشان تصور کنند. آنها رویاپردازند و سریع به تخیل می روند.

 

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش فضایی دیداری بالایی هستند، عبارتند از :

  • استاد فرشچیان
  • پیکاسو

 

مشاغلی که برای افراد دارای هوش فضایی دیداری مناسب است عبارتند از :

  • نقاش
  • مجسمه ساز
  • عکاس
  • مهندس
  • طراح دکوراسیون (معمار)
  • راهنمای تور
  • دیده بان
  • خلبان
  • کاوش گر

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش فضایی دیداری را در این قسمت گوش کنید :

 

 

روش تقویت هوش فضایی دیداری :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش فضایی دیداری” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش فضایی دیداری” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزندان شما در آینده خواهد داشت.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)