۵۰ بازی جذاب برای تقویت هوش کلامی زبانی کودکان

هوش زبانی کلامی چیست؟

تا حالا به این فکر کرده اید که چرا کتاب های هری پاتر بالای ۱۰۰ میلیون بار چاپ شدند؟ چرا بعضی رمان ها و داستانها را دوست داریم و هنوز در ذهن ما مانده است؟ یا چرا بعضی ها بدون هیچ استرسی می توانند برای یک جمع خیلی بزرگ سخنرانی کنند یا چرا بعضی ها در مذاکره یا بازاریابی به راحتی می توانند بقیه را  قانع کنند؟

این ویژگی ها برمی گردد به هوش زبانی کلامی. آدم هایی که دارای هوش زبانی کلامی هستند به راحتی می توانند شعر و داستان ها را بخوانند. شنونده خیلی خوبی هستند و از لغات بهتر و بیشتری استفاده می کنند. می توانند مطالب را به زبان خودشان تغییر بدهند و خیلی ساده بیان اش کنند. مثلا یک روزنامه نگاری که با سرتیترهای معروف اش کل جامعه را به هم می ریزد یا قلم کوبنده نویسنده معروفی که قلب هر خواننده ای را به لرزه درمی آورد. این ها همه اش برمی گردد به هوش زبانی کلامی.  پس می شود گفت با هوشی سروکار داریم که نداشتن اش باعث شود همیشه بخاطر اینکه نتوانیم منظورمان را خوب برسانیم حقمان خورده شود یا باعث قهر یا دعوا با دیگران شود و از طرفی داشتن اش باعث موفقیت مالی و حتی معروف شدن ما در شغلمان شود. 

افرادی که دارای این هوش هستند، در به کارگیری کلمات به صورت شفاهی توانایی بالایی دارند، مثل سخنران ها، سیاست مداران، داستان گویان و غیره. همچنین در به کارگیری کلمات به صورت نوشتاری نیز توانایی بالایی دارند، مثل گفتن شعر، ویراستاری، روزنامه نگاری و غیره. این افراد اطلاعات را از طریق گوش کردن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن جذب می کنند و هم چنین در نوشتن متن، به خاطر سپردن اطلاعات و خواندن مهارت دارند. همچنین به خوبی می توانند از کلمات، به هنگام حرف زدن و نوشتن استفاده کنند. این افراد نسبت به افراد دیگر در مورد یک موضوع، توضیحات بیشتری می دهند.

از جمله افراد مشهوری که دارای هوش کلامی زبانی بالایی هستند، عبارتند از :

  • عادل فردوسی پور
  • ویلیام شکسپیر
  • و …

مشاغلی که برای افراد دارای هوش کلامی زبانی مناسب است عبارتند از :

  • مجری
  • سخنران حرفه ای
  • سیاستمدار
  • شاعر
  • روزنامه نگار
  • رمان نویس
  • معلم
  • داستان گو
  • و …

شما می توانید فایل صوتی معرفی هوش کلامی زبانی را در این قسمت گوش کنید :

 

روش تقویت هوش کلامی زبانی :

والدین گرامی توجه داشته باشید که فرزند شما در هر یک از هوش های ۹ گانه، نقاط ضعف و قوتی دارد. بنابراین لازم است شما انواع هوش های ۹ گانه را بشناسید و هوش های قوی و ضعیف را در فرزندتان شناسایی کرده و اقداماتی را جهت جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هوش های ۹ گانه او انجام دهید که این امر باعث شکوفایی سریع تر استعداد فرزند شما خواهد شد.

جهت تقویت و افزایش “هوش کلامی زبانی” ، بهترین روش انجام فعالیت هایی در قالب بازی با فرزندتان می باشد. در این راستا محصول فوق العاده کاربردی «ویتامین کیو»  با ارائه بازی های ساده اما کاربردی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد. بازی های مرتبط با “هوش کلامی زبانی” به صورت هدفمند طراحی شده که تاثیر بسزایی در موفقیت فرزند شما در آینده خواهد داشت.

جهت آشنایی بیشتر شما والدین عزیز با محصول «ویتامین کیو»، ۱ نمونه از بازی های تقویت “هوش کلامی زبانی” را در زیر می توانید مشاهده نمایید.

هوش کلامی زبانی

 

همچنین می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، یک نمونه بازی از هر یک از ۹ هوش مختلف را مشاهده نمایید.

توجه : بدیهی است بهترین زمان برای رشد ذهنی و تقویت هوش های ۹ گانه، سنین کودکی (بخصوص از ۰ تا ۸ سالگی) می باشد که مغز فرزند شما در حال رشد و تکامل است. پس نباید زمان را از دست داد …

پیشنهاد ما به شما، انجام تمام ۵۰ بازی هوش کلامی زبانی و همچنین تقویت دیگر هوش های ۹ گانه فرزندتان با بازی های هدفمند و جذابِ بسته ویتامین کیو می باشد.

(روی عکس زیر کلیک کنید.)

vitamin q

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود 9 بازی ویتامین کیو

برای افزایش هوش های ۹ گانه کودک
(۳ تا ۸ سال)